12 Ağustos 2016 Cuma

Bebekle Tatil

İnci 3 Temmuz doğumlu. Bundan mütevellit geçtiğimiz yazın bir kısmını hamile ve bir kısmını lohusa olarak geçirdim.Eylül ayı gibi Trakya tarafına mini bir seyahat gerçekleştirmiş olsak da tatilden saymıyorum. Zaten o zaman yaptığım hazırlıktan bahsedersem muhtemelen alay konusu olurum çünkü en koltuk dahil çanta doluydu :) Muhtemelen İnci'nin evde yanımıza alınmadık eşyası kalmamıştı.Ya öyle olursa ya böyle olursa... Çünkü mahrumiyet bölgesine gidiyorduk nede olsa :)

Neyse gelelim bu sene ki tatilimize. İnci 11 aylıktı ve Antalya gittik. Aslında önce rotamızı Bozcaada yada Marmaris-Selimiye'ye çevirsek de, deniz suyunun soğukluğundan ve Antalya'yı çok özlediğimizden dolayı orayı tercih ettik. Ayrıca otelimizin plajı Mavi Bayraklı idi. O da ne derseniz tık tık. Eşim ve ben Antalya'da Üniversite okurken tanıştık ve evlenmeye karar verdik. Benim çocukluğum,lise ve üniversite yıllarım hep Antalya'da geçti. O yüzden yeri bizde ayrıdır.

Bir de söylemeden geçemeyeceğim beklentinizi çok yüksek tutmayın. Yani elinizde kokteyliniz güneşlenemeyebilirsiniz. Aslında büyük ihtimalle kokteylsiz de güneşlenemeyeceksiz :) Ben öyle yaptım o yüzden tatilden keyif aldım. Ancak Sevgili Kocam bir şok oldu tabi :)

Biz araba yolculuğunu tercih ettik. Deli misin sen diyenleri duyar gibiyim. Aslında bende çok korkarak başladım bu yolculuğa ama eğer uyku saatlerine denk getirirseniz sanılan kadar zor olmuyor. Arabayı eşim kullandı ve akşam 22:00 gibi yola çıktık. İnci bütün gece yol boyunca uyudu :) Sabah 09.30 gibi Antalya'daydık. Dönerken de aynı şekilde yola çıktık  ve gerçekten sandığım gibi yorucu olmadı. Sevgili kocam bana katılmayacak belki ama :) Eğer gündüz yola çıkacaksanız yanınıza bebeğinizi meşgul edecek oyuncak,kitap ve aktivite malzemeleri almanızı öneririm. Mümkünse daha önce hiç görmediği yada uzun zamandır oynamadığı bir şeyler olursa daha iyi olabilir. 2 m2 alanda o küçük insan yavrusunu zapt etmek çok zor oluyor bilirsiniz. Ayrıca gece yolculuğu serin oluyor. Bu bile tercih etmeniz için yeterli sebep bence. Bol bol atıştırmalık alabilirsiniz. Hem kendinize hem bebişe hem de koçişe. Zira biz daha gişeleri geçmeden acıkan bir çiftiz :) Ben 10 saat yol çekemem derseniz alternatif olarak uçak da tercih edebilirsiniz.

Tabi arabayla gidince bagaj kısıtlaması olmadı. Heyyoooo! İçimdeki evhamlı ve tedarikli anne sahneye çıktı ve bavulun 3/2 sini İnci için doldurdum :) Eskiden bavula her akşam için ayrı ayakkabı ayrı çanta koyan ben; sadece Birkenstock terliklerimi ve bir sandaletimi aldım desem. Çanta mı? Uzun zamandır bebek bakım çantamız tek aksesuarımız. Evet insanlık için küçük ama benim için büyük bir adım :) Eşime de 2 t-shirt 1 şort tamam. İnci için yanıma aldıklarımı aşağıda listeleyeceğim. Bu yolculuk için baston puset tercih ettik. Hem bagajda az yer kaplıyor hemde sürekli aç kapat daha kullanışlı oluyor.

İnci yemek yemeye de başladığı için (doktorumuzun da tavsiyesiyle) yanımıza ne olur ne olmaz diye meyveli ve sebzeli kavanoz mamalarından(bazıları şeker içeriyor. eğer bu konuda hassassanız içeriğini iyi okumak gerekli) ve Sütaş'ın Babymix Yoğurtlarından aldık. Kavanoz mamaları bayağı iş gördü ancak yoğurt için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 1 kaşık aldı ve sevmedi. Kahvaltıda sorun yaşamadık. Eğer ek gıdaya yeni geçtiyseniz bazı şeyleri püre olarak veriyorsanız yanınızda alet-edevatlarınızı götürmeniz gerekecek. Bizimki haşlanmış yumurtayı ısıra ısıra mideye indirdiğinden diğer eline de peynirli simit tutuşturup kahvaltı işini çözdük. Kaldığımız otelde (çoğu otelde olduğunu düşünüyorum.) çocuk büfesi ve diyet büfesi vardı. Burada her gün haşlanmış tavuk,haşlanmış sebze, tuzsuz pilav oluyordu. Bu büfeden de faydalandık.
Deniz ve havuz mevzusuna gelirsek. İnci suyu sevdiği için denizi de seveceğini düşünüyordum. Çok şükür öyle de oldu. Gölgelikli bir simit satın almıştım. Simidine oturup takıldı. Doktorumuz olmasa daha iyi olur dese de İnci'yi havuza da soktuk. Denize nazaran biraz daha çok sevdi tabi ki.Çok sıcak saatlerde mecburen odaya geçtik. Mustela'nın 50+ faktörlü güneş koruyucusunu kullandım. Ve tabi ki sürekli şapka.

Ayrıca bu tatilde iyi ki satın almışım  dediğim bir kaç üründen bahsetmek istiyorum. İncelemek isterseniz üstlerine tıklayarak linklerine ulaşabilirsiniz.
  • Slipstop ayakkabılar: Bence hem havuz başı hemde deniz kıyısı için harika.Özellikle yürüyen bir bebeğiniz varsa mutlaka edinmelisiniz.Hem ayaklarından çıkaramıyorlar :)
  • Momscotton battaniye: Ben hem oto koltuğuna hem de bebek arabasına uyumlu modelden aldım. Gerçekten terletmiyor. Klasik bir penye yada müslin battaniye asla aynı işi görmüyor. Antalya'nın sıcağında test edildi,onaylandı.
  • Panço havlu: Ben LCW den almıştım.Kafasından bir geçiriyorsunuz öyle kalıyor :) Sıyrılıp içinden çıkamıyor. Dolayısıyla ıslak ıslak üşümüyor. Bunu eşime söylediğimde 'Allah aşkına Öykü 40 derece güneşte denizden çıkınca üşümez zaten' dedi. Böyle söyleyince mantıklı ama olsun, yinede üşümesin  :)
  • Nike Sunray Sandalet : Annelerin milli tatil ayakkabısı :) Islanınca çabuk kuruyor. Tabanı dümdüz değil ve parmakları koruyan önünde bir kısmı da var. Sanki her kıyafete de uyuyor :)
  • Mustela After Sun Spray: İnci beyaz tenli olduğu için ne kadar koruyucu sürsem de yanıyor. Güneş sonrası cilt klasik nemlendirici yerine farklı bir bakıma ihtiyaç duyuyor diye düşünüyorum Daha hafif yapılı, kolay emilen ancak bol nemlendiren. İşte tamda böyle bir sprey. Mutlaka tavsiye ederim.

İncinin bavulunda ne vardı?

• Çıtçıtlı askılı bodyler
  • T-shirt, şort
  • Elbiseler
  • Uzun kollu sweatshirt ve ince hırkalar
  • Uzun tayt
  • Çorap
  • Şapka (çeneden bağlamalı tercih ettim, rüzgarda uçuyor.)
  • Müslin ve penye battaniye, 1 tane de merserize aldım. Hava soğuk olursa diye.
  • Banyo havlusu
  • Şampuanı, vücut nemlendiricisi
  • Tarak ve tırnak makası
  • Diş fırçası (eğer dişleri çıktıysa)
  • Derece
  • Burun aspiratörü
  • Serum fizyolojik
  • D vitamini+Demir damlası (eğer hala veriyorsanız)
  • Ateş düşürücü (doktorunuz ne tavsiye ediyorsa)
  • Bol miktarda bebek bezi
  • Deniz ve havuz için bebek bezi
  • Bol miktarda ıslak mendil
  • Pişik kremi (sıcaklarda belli olmaz)
  • Kum ve su oyuncakları
  • Sevdiği kitaplar ve yanınızda taşıyabileceğiniz bir kaç oyuncak.
  • Bebek arabası ve bebek yatağı için sineklik
  • Bol bol önlük( kullan at olanlardan da tercih edebilirsiniz)
  • Su için biberonu
  • Kaşık ve çatalı
Bu yazıyı ve listeleri görüp tatile gitmekten vazgeçmeyin :) Evet biraz büyük bir bavula ihtiyacınız olacağı kesin ama inanın değiyor.Güzel anılar biriktireceğiniz iyi tatiller dilerim.